رئیس پلیس راهور: می‌توانیم تعداد جان‌باختگان تصادفات را تا هفت هزار نفر کاهش دهیم 

20:18 - 26 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۷۳۵۸۸
رئیس پلیس راهور: می‌توانیم تعداد جان‌باختگان تصادفات را تا هفت هزار نفر کاهش دهیم 
رئیس پلیس راهور فراجا با بیان این نکته که باید تصادفات را به حداقل برسانیم گفت: با رعایت استاندارد‌ها می‌توانیم شمار کشته‌شدگان را به هفت هزار نفر برسانیم.

خبرگزاری میزان - مراسم پایانی ششمین همایش بین‌المللی مدیریت ایمنی ترافیک، امروز چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ برگزار شد.

در این مراسم سردار تیمور حسینی بیان کرد: بیش از ۷۰۰ دانشجو در دانشگاه امین مشغول فراگیری آخرین دستاورد‌های حوزه حمل و نقل هستند. 

رئیس پلیس راهور فراجا ابراز امیدواری کرد که از سال آینده با همکاری وزارت علوم این همایش گسترده‌تر و با حضور کشور‌هایی که در صنعت حمل و نقل و ترافیک سرآمد هستند برگزار شود.

وی با بیان اینکه شمار تلفات انسانی ما بر اثر تصادف اسفبار است گفت: هر چه در تلاش باشیم که روی تولید ناخالص ملی کار کنیم همه آن را در دوره‌ای از تصادفات از دست خواهیم داد. 

سردار  حسینی با انتقاد از برخی نهاد‌های ذی‌ربط تصادفات که ترک فعل آن‌ها سبب افزایش تصادفات شده است. بیان کرد: باید در تلاش باشیم که تصادفات را به حداقل برسانیم، بر حسب جمعیت کشور  معدل واقعی کشته‌شدگان ناشی از تصادفات باید سالانه ۱۳ هزار نفر شود و حتی با رعایت استاندارد‌ها می‌توانیم شمار کشته‌شدگانمان را به عدد ۷ هزار نفر برسانیم. برای تحقق این مهم باید بر انضباط اجتماعی کار ویژه روانشناختی و جامعه شناسی انجام دهیم.

در ادامه این همایش وزیر علوم تحقیقات و فناوری با ابراز خرسندی از ارتباط پلیس  راهور با دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی کشور گفت: هر کجا که بنیان پیشرفت را علم و دانش قراردهیم موفق خواهیم شد. 

وی افزود: رهبر انقلاب در بیانیه گام دوم علم و فناوری را موتور پیشران کشور توصیف کردند. 

وزیر علوم با اشاره به عملیات وعده صادق اظهار کرد: این عملیات غرورآفرین از یک حرکت علمی برخواسته است همانطور که در دوران کرونا شاهد بودیم که هیچ کشوری به ما واکسن نمیداد و جهاد دانشمندان کشورمان برای حفظ جان مردم کشورمان کوشید.  

وزیر علوم با بیان اینکه علم یعنی خلق ابزار‌های جدید تصریح کرد: علم و عقل هر دو برای مدیریت از ملزومات است. همچنانکه می‌گویند توانا بود هر که دانا بود، و وجه مشترک عقل و علم؛ تجربه است. 

زلفی‌گل با تاکید بر استفاده از تجربه‌های بین‌المللی دیگر کشور‌های جهان، سلامت و امنیت را از ملزومات زندگی بشر توصیف کرد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: حفظ امنیت ترافیک وظیفه فراجاست و باید از دانش رور بهره‌مند شود. 

وی مبحث آموزش را از مباحث مهم زندگی اجتماعی بشر توصیف کرد و گفت: آموزش از سنین کودکی تا پایان عمر باید ادامه داشته باشد.   آموزش از سنین طفولیت تا مرگ با مداومت باید ادامه داشته باشد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *